چاپ

تاریخچه جواهرات و سنگها

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تاریخچه استفاده از سنگ ها:

تاریخچه استفاده از سنگ ها به دوران بسیار دور باز میگردد. در تاریخ نقل شده است که پادشاهان و حکیمان همواره از سنگ ها و کریستال ها در زندگی روزمره خود استفاده میکردند، مانند تاج پادشاهان، انگشتری، بازوبند ها و... . این مسئله ماننده یک امر جدایی ناپذیر از شاهان و حاکمان بوده. این خود نشان دهنده این است که انسان های بزرگ از خواص سنگ ها همیشه آگاه بوده اند. تاج پادشاهان همیشه در خود انواع گوهر و سنگ را جای داده بوده. آنان بر این عقیده بوده اند که هریک از آن گوهر ها و سنگ های زینتی برای یک منظور پادشاه را کمک میکند.

در کتب قدیمی مربوط به چین، هند، ایران و اروپا نیز نویسنده های بسیاری در مورد انرژی سنگ ها و تاثیرات آن ها برروی ما نوشته های بسیاری از خود به جا گذاشته اند. تقریبا تمامی مردمان بر این عقیده بوده اند که هر سنگ و ماده انرژی و روح خاص خود را دارد. که اگر با آگاهی از آن استفاده شود میتواند انسان را در رسیدن به کامیابی و موفقیت یاری رساند.

تاریخ همیشه شاهد بزرگانی بوده که در زندگی خود بیشترین خدمت را مردم رسانده اند، تمایی این شاهان و بزرگان در روایات نقل شده دارنده یک نوع جواهر خاص بوده اند، برای مثال سلیمان انگشتری داشته با ذکری خاص برروی آن که همیشه همراه ایشان بوده. و یا پادشاهان روم باستان از بازوبند ها با جواهری خاص کارشده در آن در جنگ ها استفاده میکردند و پادشاهان نیز همیشه تاج و جواهرات خاص خود را در لباس خود به همراه داشته اند.