چاپ

خواص و ویژگی های سنگ عقیق

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عقیق یکی از سنگهای نیمه قیمتی است که به دلیل روایات زیادی که در مورد فضیلت استفاده از آن در اسلام ذکر شده است، در کشورهای اسلامی طرفداران زیادی دارد. سنگ عقیق با برطرف کردن انرژی های منفی اطراف خود خیر، برکت و خوش اقبالی را برای صاحب خود به همراه می آورد. از سنگ عقیق در طب سنتی نیز برای درمان بیماری‌ها استفاده میشده است و متخصصان طب سنتی معتقدند این سنگ باعث تقویت باروری، تقویت چشم، معده و قلب میشود. برای آشنایی بیشتر با خواص درمانی سنگ عقیق با ستاره همراه شوید.

خواص درمانی سنگ عقیق

خواص درمانی سنگ عقیق از دیدگاه معنوی

خواص عقیق در روایات

 

در فرهنگ اسلامی به همراه داشتن سنگ عقیق توصیه موکد شده است و روایتهای زیادی در خصوص ارجحیت سنگ عقیق نسبت به سنگهای دیگر به‌ویژه در مورد آوردن خوش شانسی، برکت و فواید مالی برای دارنده آن نقل شده است.

در روایتی از قول حضرت فاطمه زهرا(ع) از پیامبر خدا(ع) آمده است: کسى که انگشتر عقیق به دست کند، همیشه خیر می بیند.

 

از امام صادق علیه السلام نقل شده است: هیچ دستی که برای دعا به سوی خدا بالا می رود، محبوب‏ تر از دستی که در آن انگشتر عقیق باشد؛ نیست.

 

همچنین آن حضرت در جایی دیگر فرمودند:  انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی باشد. انگشتر عقیق باعث ایمنی در سفر است .هر که  عقیق در دست داشته باشد پریشان نشود و عاقبت کارش البته نیکو باشد.

 

 

سنگ شناسی عقیق

 

سنگ عقیق در میان جواهرات درجه د.م سنگی مشهور است. در نکیب آن سلیس و کوارتز و سایر ترکیبات شیمیایی وجود دارد. عقیق تنوع زیادی در رنگ دارد و معمولا در رنگهای خاکی، زرد، سفید، سرخ و سیاه دیده میشود. 

درجه سختی و استحکام عقیق 7 است. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است. همچنین عقیق اصل نیمه شفاف، مات و دارای جلای شیشه‌ای است. بهترین عقیق‌های موجود، به عقیق یمنی (سرخ) معروف است که ذرات فراوان میکا باعث براق شدن آن می شود و بسیار زیبا و دیدنی است

جالب است بدانید در بازارهای امروزی، برای اینکه رنگ عقیق زیباتر شود آن را رنگ می کنند و بعضی عقیق های موجود در بازار دارای رنگ مصنوعی هستند. اگر خواستید رنگ واقعی عقیق را بدانید میتوانید آن را یک شب در اسید رقیق قرار دهید. همچنین عقیق‌ها به‌دلیل ساختار لایه‌ای و شکل آنها در دسته بندی‌های مختلفی قرار میگیرند.

نگهداری از سنگ عقیق ساده است. کافیست یک بار در هفته در آب جاری تخلیه و به مدت یک تا دو ساعت در نور خورشید شارژ شود.